Jak poprawić swoją odporność?

Temat, który muszę poruszyć ze względu na porę roku i panujące zewsząd choroby. Odwilż, która aktualnie nas odwiedziła, spowodowała potężne namnażanie się bakterii i wirusów, a co za tym idzie wzrost zachorowań na przeziębienia itp. Co zatem warto jeść, aby zachować pełnię zdrowia?

Grejpfrut

To mój stary i sprawdzony od lat wspomagacz. Zawiera dużo witaminy C, która podnosi naszą odporność. Zawiera też flawonoidy, które zwiększają aktywność układu odpornościowego.

Kapusta

Kapusta zawiera glutaminę, która wzmacnia system odpornościowym i może ograniczyć ryzyko zachorowania na raka. O kapuście, a głównie o soku z kiszonej kapusty napiszę więcej w następnym poście, bo zdziwiło mnie ile dobrych rzeczy się tam znajduje.

Szpinak

Przez wielu znienawidzony, ale zdrowy. Też nigdy nie lubiłem szpinaku, dopóki nie zjadłem go podsmażanego w połączeniu z czosnkiem i sosem śmietanowym, Tak to go można jeść.
Szpinak zawiera kwas foliowy, który pomaga w naprawie DNA i w produkcji nowych komórek. Zawiera też:
błonnik, który reguluje nam kichy,
przeciwutleniacze, które naprawiają komórki
– witaminę C
Ogólnie warto od czasu do czasu dorzucić szpinak do obiadu.

Jagody acai

To rzadko spotykane u nas jagody, który zawierają mnóstwo antocyjanów, czyli związków wspomagających ukł. odpornościowy. Chronią przed starzeniem się i chorobami.
Podobne właściwości mają też czarne porzeczki.

Pieczarki

Pieczarki zawierają dużo selenu, który od dawna jest znany jako środek ochronny przeciwko grypie. Zawierają też przeciwutleniacze i witaminy z grupy B.
Według badań grzyby należy dorzucić do swojej diety, ponieważ działają antybakteryjnie, antywirusowo i antynowotworowo, czyli same plusy.

Zielona herbata

O korzyściach z picia zielonej herbaty napiszę więcej w osobnym temacie. Ten element powinniście na stałe wrzucić do swojej diety.

Czosnek

Czosnek to taki naturalny antybiotyk. Zawiera dużo przeciwutleniaczy i chroni przed wrzodami żołądka i rakiem jamy ustnej.
Niestety wyziew po nim jest niezbyt zachęcający, dlatego w stałej dieci występuje raczej gościnnie.

Brokuły

Brokuły zawierają glutationy, które wspomagają ukł. odpornościowy. Zawierają też dużo witaminy A, redukują ryzyko raka i spowalniają procesy starzenia.

Migdały

Migdały zawierają więcej zdrowych tłuszczów niż orzechy włoskie i nie wiem dlaczego jest takie ogólne parcie tylko na orzechy włoskie. 1/4 szklanki migdałów dostarcza ok. 50% dziennego zapotrzebowania na wit. E, która ma wpływ na odporność. Zawierają też ryboflawinę i niacynę, które redukują stres.

Profilaktyka to najtańszy sposób na zachowanie zdrowia. Nie inwestuję w szczepionki na grypę itp. i uważam, że lepiej zainwestować w zdrowy tryb życia.
Obecnie ciężko o świeże warzywa i owoce, dlatego warto skorzystać z mrożonek – tutaj szczególnie polecam mrożone maliny, jak niezbędny sybstytut diety.

Sprawdź w czym mogę pomóc

Choroby
roślin

Porady
wykonawcze

Dobór
roślin

Opinie
produktowe

Pomoc
zakupowa

ZOBACZ JESZCZE

Rośliny odstraszające komary w ogrodzie

Jeśli macie problem z komarami i nie chcecie stosować silnych preparatów chemicznych, to warto wprowadzić...

Dlaczego warto stosować wapno w ogrodzie?

Stosowanie wapna w ogrodzie to bardzo ważny proces. Nie pomogą wam nawet najlepsze nawozy, jeśli...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Potrzebujesz porady?

Masz problem z rośliną lub na blogu nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie? Napisz do mnie, a odpowiem tak szybko, jak to możliwe.